reklama

Slovenský kostol v New Yorku

Asi pred mesiacom a pol som s kamarátkami ukončila cestovanie po USA, v New Yorku. Videli sme naozaj všetko čo nám toto mesto ponúklo a do odletu nám zostali dva dni. Už predtým sme sa s dievčatami rozprávali o tom, že by bola veľká škoda nenavštíviť slovenský kostol a slovenskú svätú omšu priamo v meste New York.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Na internete sme si vyhľadali kostol sv. Jána Nepomuckého a trasu, ktorou sa máme pobrať a čas kedy bývajú v nedeľu slovenské omše. Ráno sme utekali na raňajky a ako sa na tri mladé dievčatá patrí (nepatrí), meškali sme. Vstúpili sme a začuli sme v reproduktore omšu v angličtine. Pozreli sme na tabuľu, kde bol rozpis a zistili, že omša bude až o jedenástej hodine. Na stránke bola napísaná aj o deviatej. Vôbec sme nesmútili, vybehli sme zatiaľ na Brooklyn Bridge, uvideli mesto New York ako na dlani a vrátili sa späť do kostola. Vstúpili sme a omša už prebiehala. Opäť sme meškali. Cestovanie po NY nie je ale také jednoduché, na moju obhajobu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po piatich mesiacoch počuť slovenskú omšu, spev a kázeň, vidieť toľko Slovákov naraz, priznám sa, nedokázala som udržať slzy. Znovu som pocítila domov, tam v slovenskom kostole v NY. Bol to naozaj zvláštny a zároveň krásny pocit v mojom srdci.

Po skončení omše nás kňaz všetkých pozval na „poomšovú „ štrúdľu a kávu. V ten deň sme vystihli aj otvorenie tried pre slovenských žiakov- nedeľnú školu. Pre deti, ktoré sa chcú zdokonaliť v slovenčine. Vstúpili sme do miestnosti za kostolom a tam už štebotali Slováci. Mladí, starí, rodiny, deti, či mladé páriky s deťmi v kočíkoch. Ponúkli sme sa štrúdľou,prispeli sme zopár dolármi a vybrali sa na prehliadku tried. Zoznámili sme sa so skvelými ľuďmi, ktorí nás po omši zobrali do mesta a ukázali práve tú neturistickú časť NY. Ja osobne som im veľmi vďačná a som veľmi rada, že ten deň mi dal možno viac, ako som v to ráno očakávala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver by som možno ešte dodala pre zaujímavosť, že pri vychádzaní z kostola každému kňaz podal s úsmevom ruku, porozprával sa s ľuďmi a tam bola vidieť súdržnosť ľudí a skutočné priateľstvá. Po tom ako sme kňazovi povedali, že sme prišli o deviatej na omšu a nebola v slovenčine, nám vysvetlil, že o jedenástej je preto, lebo niektorí ľudia musia do tohto kostola cestovať dve až tri hodiny. Pre nich normálne, pre nás možno nepredstaviteľné. Viete si predstaviť cestovanie v nedeľu do kostola tri hodiny??? Odpovedzte si sami..

Posielam pozdrav všetkým Slovákom žijúcim v NY. Ďakujem!

Michaela Šeriková

Michaela Šeriková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Volám sa Michaela, bývam v malej dedinke neďaleko Trnavy, v Špačinciach. Vyštudovala som Strednú zdravotnícku školu v Trnave ako Zdravotnícky asistent. Neskôr som pokračovala na UCM v Trnave. Mojou záľubou je čítanie kníh a písanie rôznych článkov. Pevne verím, že moje príspevky zaujmú nejedného čitateľa blogu SME. Príjemné čítanie. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu